خانه / نام آوران / رابرت اسلوتزی – Robert Slutzky

رابرت اسلوتزی – Robert Slutzky

رابرت اسلوتزی
رابرت اسلوتزی

رابرت اسلوتزی Robert Slutzky معمار- نقاش و نویسنده معاصر پس از ۶۰ سال تجربه و تحقیق در زمینه های مختلف هنری بود- هنرمندی که در راستای تحولات هنری قرن بیستم- با ارایه آثار مختلف و تالیفات خویش سعی داشت تا ارتباط معنایی و فرمال موجود در نقاشی و معماری را بازگو کند

زندگی رابرت اسلوتزی

رابرت اسلوتزی -Robert Slutzky- معمار- نقاش و نویسنده معاصر پس از ۶۰ سال تجربه و تحقیق در زمینه های مختلف هنری- روز سه شنبه در شهر Abington در سن ۷۵ سالگی دیده از جهان فرو بست. هنرمندی که در راستای تحولات هنری قرن بیستم- با ارایه آثار مختلف و تالیفات خویش سعی داشت تا ارتباط معنایی و فرمال موجود در نقاشی و معماری را بازگو کند.

رابرت اسلوتزی در ۲۷ نوامبر ۱۹۲۹ در بروکلین متولد شد. اولین مدرک هنری خویش را از مدرسه هنر کوپر یونیون -Cooper Union- در سال ۱۹۵۱ دریافت کرد و تحصیلات تکمیلی خویش را در دانشکده هنر و معماری یاله -Yale University- در شهر نیو هاون -New Haven- زیر نظر هنرمند بزرگ آلمانی جوزف البرز Josef Albers- ۱۹۷۶-۱۸۸۸- ادامه داد. از همان سال های اولیه تحصیلات دانشگاهی مقالات و تالیفاتی در رابطه با رویکرد های مختلف هنری و به خصوص نقاشی- در عرصه معماری انجام داد که تاثیرات مهمی را در درک و شناخت ذهنیت معماران به خصوص در دوران مدرن داشت. هم اکنون در بسیاری از دانشگاه های دنیا آرا و نظریات وی ملاک اصلی در تحلیل آثار معماری به شمار می رود.

اسلوتزی به عنوان یک معمارـ نقاش تبحر زیادی در استفاده از رنگ و سازماندهی فضای معماری از خود نشان داده است- بخصوص در ترکیب بندی هایی که شامل مربعاتی با رنگ های روشن و شبکه ها و خطوطی که بر اساس یک نظم هندسی طراحی شده اند- با یک معماری دو بعدی مواجه ایم که می تواند مرز ها را شکافته و فضایی سه بعدی را القا کند.
هیلتون کارمر -Hilton Karmer- منتقد آثار هنری با بررسی نمایشگاهی از آثار اسلوتزی در نیویورک -۱۹۷۵- می گوید: -مجموعه ای از اشکال هندسی- که به صورت مجرد و بی هیچ واسطه ای در فضایی دو بعدی تعین یافته اند. تناسبات- ابعاد- غلظت- تونالیته رنگ های استفاده شده و تحریکات حسی موجود در هر اثر- بیانگر هماهنگی دقیق در اجزا است-.

رابرت اسلوتزی
رابرت اسلوتزی

رابرت اسلوتزی با تالیفات و تدریس در دانشگاه های مختلف سعی داشت تا با بهره گیری از ایده های و الگوهای موجود در دنیای هنر و نقاشی تعاریف مهم تری را از نحوه تفکر و سازماندهی فضایی که یک معمار انجام می دهد مطرح ساخته و در نهایت به تعاملی گویا در این زمینه دست یابد. اسلوتزی- در کتابی که با همکاری کلین رو -Colin Rowe- به نام شفافیت -Transparency- تالیف کرد- به ارتباط معماری و هنر مدرن اشاره کرده و شفافیت را به عنوان مفهومی مشترک در معماری و نقاشی- مورد بحث قرار می دهد.

نگاهی منتقدانه به سبک بین المللی -International style- و مکعب های شیشه ای که توسط فیلیپ جانسون و دیگران ساخته شده اند: این بناها برای ایشان نمایانگر فتوحاتی بسیار مهیج ودر عین حال بی ثمر هستند! آنها عقیده دارند که معماری مدرن لطافت و تیزبینی معماری دوران رنسانس- باروک و نیوکلاسیک را دارا نیست- البته نه به این معنی که به گذشته بازگردیم و از آثار معماری دوره های قبل تقلید کنیم- مساله مهم تحلیل دیدگاه های موجود و ایده های مشابهی است که در زمان های مختلف انجام گرفته و برای معماری معاصر نیز مناسب است

 

منبع :

معماری دیفال

فنی مهندسی

 

مطلب پیشنهادی

آراپیک باغداساریان

آراپیک باغداساریان – Arapic Baghdasariyan

آراپیک باغداساریان کاریکاتوریست- طراح گرافیک- کارگردان و مترجم ایرانی بود -آراپیک در اواخر عمر کوتاه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =